Produktinspektion, reklamationer och ansvar för fel
När Kunden har mottagit leveransen ska Kunden omedelbart kontrollera att de levererade produkterna är intakta och i övrigt fria från defekter. Kunden ska också se till att leveransen inkluderar alla produkter som Kunden beställt.
Puustelli strävar efter att korrekt presentera produkternas egenskaper i Webbutiken, inklusive färger och sammansättning. Kunden förstår att produktens färg beror på displayen på den enhet som används, och Puustelli kan inte garantera att Kundens enhet visar de aktuella färgerna korrekt och sanningsenligt.
Om Kunden upptäcker att leveransen eller produkten är defekt, ombeds Kunden att rapportera eventuella produktfel och transportskador till vår kundtjänst inom sju (7) dagar efter mottagandet av leveransen. Om produkten är skadad ska Kunden anmärka på detta på transportörens fraktsedel.
Om en defekt bekräftas i leveransen eller produkten har Puustelli primär rätt att åtgärda defekten inom rimlig tid eller att ersätta den med en defektfri produkt. Puustelli ansvarar för felet i produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.